ИЗВОРИТЕ

Книги и автори => Текстови файлове => Topic started by: rallybl on февруари 20, 2009, 11:15:17 pm

Title: "Родословието на човека" - Ани Безант
Post by: rallybl on февруари 20, 2009, 11:15:17 pm
(http://magazine.entmedia.net/pdf/Rados.jpg)

Малко из книгата:


В казаното до тук аз си послужих със словосъчетанието “човешка монада”, а сега ще обясня какво разбира окултизмът под думата “човек”.
Човекът е същество, в което, независимо коя част на Вселената обитава, най-висшето – Духът и най-нисшето – материята са съединени чрез ума. Това същество, следователно, е един проявен бог, който върви от победа към победа и се губи в необозримото бъдеще, което го очаква. “Човекът” не е непременно такъв, какъвто го виждаме днес тук, той може да има милиони образи. Думата “човек” означава онова същество, в което Дух и материя са си подали ръце, в което те са достигнали или ще достигнат равновесие; същество, в което Духът е победил материята или ще я победи.


Т А Б Л И Ц А   4
Интелектуално родословие
Функции на Манасапутрите


Съществуват четири класа Манасапутри или Синове на ума. Три класа от тях, които са на по-висок стадий на развитие от нашето човечество, са интелектуалните прадеди на човека. Те хвърлят мост между материалната еволюция и духовната като ръководят интелектуалната. Четвъртият клас са Слънчевите праотци от Лунната верига.

1-ви клас
Асури - V-та творческа йерархия - плодът на Първата планетна верига, т.е. достигналите човешкия стадий. Във Втората верига играят ролята на Бархишади, а в Третата верига - на Агнишвата-праотци.
Техният характерен принцип е ахамкара - способността, която поражда чувството за Аз, желанието за отделност. Те винаги са били бунтовници, защото ахамкара се развива в борба и изолация, а по-късно Азът научава, че неговият най-пълен израз е божествената воля и тогава Асурът се освобождава от веригите на материята, разбирайки че е едно с Всевишния, против когото е възставал.
Когато в началото на Четвърти кръг получават заповед да създадат хора по свой образ, те отказват и затова са наказани да се въплътят при по-лоши условия в Четвъртата раса. Там те са Владиците на мрачния образ, които в Атлантида се борят против Владиците на светлия образ, като чрез ужасната катастрофа, която последва, накрая получават урока си.

2-ри клас
Агнишвата-праотци - част от VI-та творческа йерархия, плодът на Втората планетна верига. Наричани са Синове на огъня, Владици на пламъка и пр. поради естеството си, по което приличат на Девите, като при тях чувството на единение е по-силно отколкото това на отделност. Те дават на човека петте принципа - всички, освен Духа и физическото тяло.
Въплъщават се в Лемурийската раса и имат специалната задача да дадат на животинския човек искрата на ума.
Те са някои от Божествените царе от първите династии, ръководили човечеството и учели го на наука, изкуство и социална организация.

3-ти клас
Адепти от Венера. Задачата им е да се въплътят на земята като учители на младото човечество. Те образуват зародиша на великата хималайска бяла ложа, която се управлява от “Великия посветител”. На Земята слизат след разделянето на половете, в Третата раса. Те живеят в “Неизчезващата свята земя”, земята на боговете - свещеният град Шамбала (пустинята Гоби). Тези “Дракони на мъдростта” са първоначалните адепти на Трета, Четвърта и Пета раса. Те са божествените хермафродити, които създават Синовете на волята и йога, за да могат да се въплътят в тях първите от Агнишватите - праотците на всички настоящи Архати и Махатми.
Някои от тях създават на Земята тела за собствена употреба чрез воля и йога, а други влизат в тела на хермафродити, които получават от “родените от яйце”.

4-ти клас
Слънчеви праотци от Луната, нисши Дхияни (от I-ва група на Лунната верига). Образуват две големи групи. През първите кръгове на Земната верига са в Лунната нирвана. Отчасти слизат на Земята, за да се въплътят след разделянето на половете (Трета раса) и отчасти в Четвърта раса.
Те са твърде напреднали монади, за да се въплътят в първите кръгове на нашата верига, но не дотолкова, че да влязат в редиците на Бархишадите (вж табл.1).