Author Topic: "Битие" на Моисей  (Read 4041 times)

0 Members и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Иай

  • Guest
"Битие" на Моисей
« on: февруари 18, 2006, 02:03:48 pm »
 Тъй като в една по – горна тема доста зачекнахме Библията и достоверността на преводите и, реших да го пусна като отделна тема, за да не се изгуби първоначалната идея на предишната тема. :smitten:

 Преди доста време ми попадна една книга, не си спомням как се казваше, но в нея се говореше за Сефера – Битието от Моисей. Преписах доста нещо от нея, мисля,че ще ви е интересно да го прочетете и вие:

 "... Един от главните паметници на окултизма е книгата „Битие” от Моисея, скриваща според мнението на окултистите, под завесата на йероглифи и на неверни преводи, най-големите тайни на Вселената. Най-оригиналното разследване на тая книга било направено от Фабр д’Оливе в книгата му „Възстановеният еврейски език”, напечатана в 1815г.
 Мнението на Ф. д’Оливе за произхода на Сефер ( книгата на Моисея ) накратко е следното:
 Когато евреите живеели в Египет, те възприели египетския език. Моисей бил възпитан от египетските жреци и посветен от тях в тайните на египетската мъдрост. Поради това и книгите си Моисей написал на египетски или старо-египетски език и с египетски букви.
 Египетското писмо имало тая особеност, че в него всяка дума има 3 значения:
1.обикновено, понякога чисто материално
2.символическо, понякога идейно
3.йероглифическо тайно, свързано с йероглифите или с буквите на думата       
 По този начин последното се е познавало само при разглеждане на написаната дума.Повечето евреи обаче, разбирали само материалния смисъл на думите у Сефера.
 Символическото му и йероглифическото значение се предавали само от малцина посветени от уста на уста. От тук произхожда думата „кабала”, сиреч устно предаване...
 ...Устното предание на Сефера се е пазило в сектата на есеите ( йесеняните ) На учени от тази секта при Египетските Птоломеи било поръчано да преведат Сефера на гръцки език. Но според мнението на Ф. д’Оливе те, не желаейки да издадат тайния смисъл на книгите на Моисея, превели само материалния им смисъл, като умишлено изопачили текста, като допуснали даже очевидна граматическа неправилност.
 Така се появил гръцкият превод на 70-те тълковници, който и послужил за основа на всички по-нататъшни преводи и за съставянето на всички еврейски речници...”

 По – нататък продължава, с две думи, за това, че въпросният д’Оливе се заема да изучи еврейския език със всичките 3 значения на думите и да направи нов превод на Битието.

  :o Стана въздлъжко, но се надявам да ви е интересно    :smitten: :smitten:                                                 

Offline Spirit-Felix

  • Creator of Realities
  • Напреднал
  • *****
  • Posts: 548
  • I metaprogram, therefore I am!
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #1 on: февруари 18, 2006, 05:45:09 pm »
Мнооого интересна информация!!! Благодаря Иай!!!  O0

Ако имаш още - пускай да се образоваме!! :)


д'Оливе направил ли е вече новият превод?

Какво ще направиш ДНЕС за да се доближиш до себе си?

Nem Ankh!

Offline Spirit-Felix

  • Creator of Realities
  • Напреднал
  • *****
  • Posts: 548
  • I metaprogram, therefore I am!
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #2 on: февруари 18, 2006, 06:02:38 pm »
В "Разговори с Бога" пише, че Моисей не е получил 10-те Божи заповеди, а 10-те Божи обещания. (Mоже в българското издание да е преведено по различен начин. "the 10 Commitments" е в оригинала.) И тези обещания са били написани по следния начин: Ще знаеш, че вървиш към Бога ако не убиваш, ако не се кланяш на измислени богове и т.н. Това не са били заповеди, а напътствия...  :smitten:

Дали и тази информация не се е загубила при "материалния" превод на Битие...  ;)

 :angel:
Какво ще направиш ДНЕС за да се доближиш до себе си?

Nem Ankh!

Иай

  • Guest
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #3 on: февруари 18, 2006, 06:45:29 pm »
 Имам още доста преписано в тефтерчето  ;D  Ще се постарая да го препиша и тук, само да намеря малко свободно време  O0
 Иначе има и малка част от превода на д'Оливе, доста по - смислено звучи, също както в "Разговори с Бога"  - ако приемем, че Бог ни е обещал нещо, а не ни го е забранил  ::) Всъшност, защо му е да ни забранява? Нали е Бог? Просто няма да ни позволи да го направим ^-^ Или излиза, че той е безпомощен да ни спре, но с удоволствие би ни наказал  :2funny: :uglystupid2:
 Книгата се казва "Окултна енциклопедия" от С. Тухолка  O0 Била съм така добра да запиша най - накрая  :D

Иай

  • Guest
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #4 on: февруари 19, 2006, 11:50:31 am »
 Ето ви още една доза от книгата  O0

„... Блаженний Йероним направил нов самостоятелен превод на Сефера на латински език, но и той можал да преведе само материалния смисъл на книгите на Моисея, тъй като равините у които той се учил, сами не знаели нито символическия, нито йероглифическия смисъл на думите на древния еврейски език.
 Всичките по-нататъшни преводи, коментари и изследвания на Сефера също не излизали от границите на тясно материалното му разбиране.
 Поради това Ф. д’Оливе започнал цялата работа от начало. А именно, той съставил своя граматика на еврейски и речник на еврейските корени, като при това отделял символическото и йероглифическото значение на всички букви и техните първоначални съединения. Въз основа на тия данни и съответно с тях той превел първите 10 глави от книгата на Моисея „Битие”.
 При това д’Оливе проверявал и сравнявал всички най-известни версии на Сефера, а именно: самаритянската версия, халдейските таргуми, превода на 70-те тълковници и Булгата (превода на латински) и посочил срещаните у тях противоречия.
 Преводът и коментариите на д’Оливе са толква оригинални, че заслужават да се занимаем по-подробно с тях.
  Еврейската дума ИЕХОВА, която означава БОГ, се пише с четири гласни: йод-хе-вау-хе (й-е-о-е) и се чете (от края към началото) :”Яхве”. Съставът на думата според Ф. е следният:
  Живецът на думата е йероглифът – О  - знакът на духовната светлина, а нейната съшност е двойният знак – Е –изразяващ абсолютният живот.
  Това съединение Е – О – Е , съставя слагола „съм” в абсолютния смисъл. Пред тая дума е поставена буквата Й, която е знак на проява и на вечност.
  По този начин  думата  I – E – O – E  изразява абсолютния одухотворен живот във вечната му проява в света, което и представлява идеята за божеството...”

 По- късно - още ;D

Offline Spirit-Felix

  • Creator of Realities
  • Напреднал
  • *****
  • Posts: 548
  • I metaprogram, therefore I am!
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #5 on: февруари 19, 2006, 01:46:50 pm »

Според Кабала IHWH е известно като "свещеното, върховно и непроизнесимо" Божествено име. По време на молитва вместо него еврейте казват Adonai (Господи мой). Йехова се образува чрез поставяне на гласните от Adonai около четирите букви. И съответно в никакъв случай не е правилното произнасяне. Както и Яхве - което е опит да се произнесе непроизнесимото. IHWH би могло да е съкращение от цяло изречение.
Тълкуванието на четирите букви (както съм го чел аз  ;D) е: I (Yod) - архетипното мъжко начало, ин, анимус; първо H (He) -  архетипното женско начало, ян, анима; W (Vav) - физическото мъжко начало; второ H  - физическото женско начало.
IHWH олицетворява "върховното единство".

Очаквам продължението.

  :angel:
« Last Edit: февруари 19, 2006, 01:51:08 pm by Spirit-Felix »
Какво ще направиш ДНЕС за да се доближиш до себе си?

Nem Ankh!

Иай

  • Guest
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #6 on: февруари 20, 2006, 12:30:21 pm »
 :smitten: Е, да продължа с откъсите  :)
Малко бавно става, ама като пиша с 4-5 пръста ... ;)


“…По-надолу ние накратко излагаме най-характерните места от превода на Ф. на първите 10 глави от „Битие”-то.
   В началото Бог, чрез елохимите, сиреч чрез своите сили или атрибути, създал по принцип небето и земята. По този начин земята съществувала само в потенциална възможност за битие, а не в реален, материализиран вид.
   При това, центростремителната и центробежната сила, или силите на привличане и на разреждане се намирали над всеобщата потенциалност и пасивност.
   И Бог устроил диференция на материята (или етера) и надарил природата с разум, който трябвало да управлява нейната еволюция.
   И Бог разделил пасивната материя, намираща се в потенциално състояние, и създал етера, и горната част на тая материя представила от себе си въздуха (небето) , и долната част – водата (морето) и водата била изсушена от огън и се появила земята.
   И върху земята се появили растения.
  Сетне Бог създал Слънцето, луната, звездите, за да разпространяват тия светила духовна светлина върху земята и да служат за измерване на времето.
   След това водите породили риби, въздухът – птици, а земята – разни животни.
   Но целият този свят съществувал все още само в потенциален (проявена сила), а не в реален вид.
   Сетне Бог създал в своята сянка Адама, сиреч човешкия род, като установил у него и мъжкото начало (ума) и женското (желанието).
   Като създал света по принцип, Бог в седмия период се върнал в прежното си състояние.
   По този начин, тогава природата и човекът съществували още само в мисълта на Бога, а не в реално битие.
   Сетне Бог дал на Адама или на човечеството реално съществуване, като го създал от адамически елемент. Според мнението на някои окултисти, адамическият елемент представя от себе си астрал или флуид (течност), служещ като посредник между духа и материята и състоящ се от особена, крайно тънка материя, непознаваема от нашите сетива.
   Като създал на Адама нефеш (астрално тяло) Бог вдъхнал в него нешама (дух)
   След това Бог отделил в пространството органическа сфера (рай-Едем) Върху тая  органическа сфера въздействали принципите на реализацията, на скритата енергия, на обличането във форма, на огъня, на електричеството (или магнетизма) и на производителността.
   В рая, пак от адамически елемент, Бог създал растително и животинско царство. В центъра на рая се намирала основата на познаването на добро и зло.
   Бог поместил човека в рая и там му създал другарка  - Айша.
Тук адам, сиреч човешкият род, отделя от себе си Айша – индивидуалния човек.
   Тая индивидуализация на човека се постига с това, че Бог обособява у човека от разумната воля – мъжкото начало – Айш, а от желанието – женското начало – Айша.
   Айша, желанието, подчинявайки се на разума Айш, представя волята, сиреч именно онова качество, което индивидуализира хората.
   Благодарение на Айша, сиреч дейното желание, концепциите на Айш (ума) се реализират, или преминават в действие. По този начин семето ма мъжа се възприема от жената и се осъществява във вид на дете.
   Бог забранил на Адам да поглъща веществото на познаване на доброто и злото. Но Нааш (дяволът), сиреч безспокойното желание, инстинктът, чувствеността, егоизмът, въздействувал върху Айша, желанието на човека, и тя увлякла Айш, ума, тъй че човекът  поискал да проникне в съшността на нещата. Но в резултат на това, човечеството се видяло потънало в материята. Като последица от прегрешаването дошло следното наказание:
   Нааш, сиреч инстинктът, занапред ще живее само в сферата на тялото и  на чувствеността. Волевата способност на човека, която до тогава имала творческа сила, занапред ще твори, или с други думи, ще реализира постиженията на ума само с мъки и труд.
   При това между волевата способност на човека и чувствените му инстинкти ще съществува вражда, и прибежище на волевата способност ще трябва да бъде разумът.
   Но след жизнените трудове, човекът отново ще се възстанови в адамическия елемент, сиреч след смъртта си човек пак ще живее в астралното си тяло.
   Материализацията на Адама се разпространила и върху свързания с него адамически елемент.
   Бог облякъл човешкия род в същинско материално тяло и го отдалечил от органическата сфера (рая), дето се намирала съшността на живота.
   И Адам нарекъл Айша (своето желание) Ева, което означава елементарен, материален живот, и Айша била майка на този живот...”




 :smitten:

Offline Spirit-Felix

  • Creator of Realities
  • Напреднал
  • *****
  • Posts: 548
  • I metaprogram, therefore I am!
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #7 on: февруари 20, 2006, 01:01:59 pm »
Нещо този "Бог", който описват не ми звучи като истинен Бог...

По-близко ми е описанието в "Разговори с Бога". :smitten:



Какво ще направиш ДНЕС за да се доближиш до себе си?

Nem Ankh!

bee

  • Guest
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #8 on: февруари 20, 2006, 01:07:22 pm »
Чела съм съвсем подобно описание - по-подробно, разбира се, в "Тайната доктрина" на Блаватска и в "Космическата доктрина" на Даян Форчън. Последната също говори за центробежна и центростремителна сили. По същия начин би трябвало да е и в трудовете на кабалистите, но малко съм чела от тях, че е трудна работа - все пак днес поразгледах сайта на Страхил пак и там има доста информация, за който му се чете. :)

Иай

  • Guest
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #9 on: февруари 20, 2006, 01:47:04 pm »
 На мен също "Разговори с Бога" ми е по-близко. Въобще, обичам по - простичките  обяснения :D  Блаватска все още ми е сложна за четене. Това тълкуване на Библията, също  :angel: Но, човекът се е потрудил доста и това е достатъчно , за да му обърна внимание   :smitten:

Иай

  • Guest
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #10 on: февруари 20, 2006, 01:49:15 pm »
А и някак не мога да свържа Бог с думи, като забранил и наказал  :smitten:

Offline Spirit-Felix

  • Creator of Realities
  • Напреднал
  • *****
  • Posts: 548
  • I metaprogram, therefore I am!
Re: "Битие" на Моисей
« Reply #11 on: февруари 20, 2006, 03:31:05 pm »
А и някак не мога да свържа Бог с думи, като забранил и наказал :smitten:

 O0
 :smitten:
 :angel:
Какво ще направиш ДНЕС за да се доближиш до себе си?

Nem Ankh!