Author Topic: Новото ущилище  (Read 4469 times)

0 Members и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Offline divine

  • Напреднал
  • *****
  • Posts: 1073
    • blog
Новото ущилище
« on: май 23, 2006, 03:28:34 pm »
В навечерието на манифестацията на отличниците по случай 24 май, ви питам какви предмети е нужно да се изучават в училищата . Дайте примери според вашето мнение , ако може ги подкрепете с малко инфо.

един от предметите , които би било доста полезно ако се учеха още в училище е :

УМЕНИЯ ЗА РАЗРЕШАВАНЕ НА КОНФЛИКТИ ПО МИРЕН ПЪТ

http://www.psychology-bg.com/texts/c3.htm
Every moment is a miracle right now

ToEmbraceATree

  • Guest
Re: Новото ущилище
« Reply #1 on: май 23, 2006, 09:24:43 pm »
Аз бих променила доста от предметите и добавила много нови
Всъщност бих изтеглила училището в по-късна възраст. За да могат децата да се осъзнаят и вече да са по-наясно с интересите си.
Бих въвела психични упражнения, физическото да е от истинска качествена тренировка... квалифицирани фитнес инструктури може би..., предметите да са според личните предпочитания
И да се отива само ако искаш
Така би се превърнало в удоволствие и професията ще бъде много по-виждащо определена.
А и така ще израстват личности

gavrail

  • Guest
Re: Новото ущилище
« Reply #2 on: май 23, 2006, 10:27:57 pm »
бих желал да изучават децата ни култура на общуването
и също като в предния постинг психология

violettka

  • Guest
Re: Новото ущилище
« Reply #3 on: май 23, 2006, 11:00:12 pm »
Нещата ,които бих променила са много ,но най-напред бих въвела у4ебник ,който да научи децата да уважават  своите преподаватели .Също да ценят родителите си.Да ги научи на самоконтрол.
Може би и повече спорт няма да им навреди.


Offline divine

  • Напреднал
  • *****
  • Posts: 1073
    • blog
Re: Новото ущилище
« Reply #4 on: май 25, 2006, 09:26:41 am »
Може да ги учим на самоуважение , отговорност и осъзнаване на изборите си . Това ще ги научи да уважават и другите. А също ще ги научи и на самоконтрол.
Every moment is a miracle right now

Dani

  • Guest
Re: Новото училище
« Reply #5 on: октомври 13, 2006, 09:53:08 pm »
Не мисля, сигурна съм, че е крайно време да спрем да събираме децата в паралелки на принципа "средно аритметично" - да има и бавни, и бързи, и тихи, и шумни.... и да се опитваме да градим "колектив".
Когато детето работи в група с други деца, сходни по темпо, ниво на знания и умения, психическа съвместимост, то се чувства комфортно и свободно да проявява себе си и да се развива.
Да, няма да е лесно на педагозите, които са свикнали да "стимулират" с конкуренция, засрамване на "слабите"или изтъкване на "отличниците"... Но пък ще се стопят завистта, надменността, деленето на "слаби - силни ученици", абсурдното понятие "среден успех на класа", бележкарството и още куп тъжни истини за старото ни (днешното) училище.

Offline rakshar

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 56
Re: Новото ущилище
« Reply #6 on: октомври 14, 2006, 08:16:47 pm »
  Не смятам за правилно децата да се разделят по друг освен по настоящия.Проблема не е в разпределянето а в отношението на всички нас към различното.Когато то се приема равнопоставено от всички възрастни,рпдители и преподаватели тогава нещата ще са по различни ,може би.Но понеже това е утопия децата ни трябва да живеят в този  свят,който е такъв каквито са и училищата ни.Кой и как ще оредели как да се разделят и групират паралелките и на каква основа?Какво ще гарантира липсата на пристрастност?Не е оределящо това,че децата са бързи или бавни,определящо е нашето отношение към това,защото обикновенно казваме че е добре да си отличник или бърз,а езле когато е обратното.
постепенно си припомням коя съм ,бавно изсветлява завесата на забравата и се очертава силуета ми....и разбирам,че всичко това съм пак аз

Dani

  • Guest
Re: Новото ущилище
« Reply #7 on: октомври 15, 2006, 08:54:12 am »
Отношението и уважението към различното е именно в това - да дадем възможност на тези, които работят по-бавно и имат нужда от по-стъпаловидно усвояване на уменията, да го направят спокойно, с радост от успеха си, без непрекъснатото сравняване и непосилната за тях конкуренция на бързо-работещите. В същото време бързо-работещите ще бъдат уважени, като бъдат поставени в проблемна ситуация, стимулираща ги сами да извлекат знанията и да намерят своя път за усвояване на уменията - "смленият" от учителя материал е не просто досаден, но и вреден за тях.
Всичко, написано по-горе не са празни приказки, а експеримент, който вече 6 години дава прекрасни резултати....